Botulinum Toksin

Botulinum Toksin

Botulinum toksin, her yıl milyonlarca uygulayıcısı ile dünyanın en popüler estetik cerrahi uygulamalarından biridir. Botulinum Toksin, aslında cilt altına enjekte edilen ve kas hareketliliğini sınırlandırarak çalışan ve yaşlanma belirtilerinin görünümünü önleyebilen bir maddenin ticari adıdır.

“Botulinum Toksin” sözcüğü, aslında bir çeşit toksin olan “botulous” tan gelmektedir. Botulous, bilinen en zehirli maddelerden biri olarak gösterilse de, saf ve dozaj çok önemlidir. Estetik uygulamalar için uzman eller tarafından güvenli bir şekilde kullanıldığında sağlık açısından risk oluşturmamaktadır.

Botulinum Toksin, özellikle yaşlanma belirtilerinin görünürlüğünü azaltma ve önleme yeteneği ile tercih edilmektedir. Ayrıca, artık aşırı terleme, baş ağrıları, göz tembelliği ve diş sıkma gibi durumların tedavisinde de tercih edilmektedir. Hatta, kronik migrenin önlenmesine yardımcı olabilir.

Botulinum Toksin; kasların kasılmasına neden olan sinyalleri engelleyerek çalışır. Böylece, yüz kasları geçici olarak gevşetilir ve yaşlanma belirtileri azaltılabilir. Botulinum Toksin, özellikle alın çizgileri, kaş çatma çizgileri, kaz ayakları ve alın çizgilerinde etkileyici sonuçlar sağlamaktadır.

sonra Botulinum Toksinonce Botulinum Toksin

Botulizme neden olan bakterilerden yapılan bu tedavinin içinde, zehirli bir madde olarak bilinen “botulinum toksini” bulunmaktadır. Tedavi, kaslardaki sinir aktivitesini engelleyerek çalışır.

Tedavi, bu bakterinin laboratuvar ortamında kontrollü bir şekilde üretilmesi ve çok küçük dozlarda; aşırı aktif kas aktivitesine bağlı çeşitli sorunlarda, tedavi amaçlı olarak cilt altına verilmesini içerir.

Botulinum Toksin, daha çok yaşlanma karşıtı uygulamaları nedeniyle popüler olsa da, aslında migrene bağlı baş ağrısı, yetişkinlerde aşırı terleme ve düşük kaşlar gibi çeşitli sorunların tedavisinde de uygulanabilmektedir. Bununla birlikte, mimiklerinizin olduğunuzdan daha yaşlı görünmesine neden olduğunu düşünüyorsanız,  sizin için harika bir seçim olabilir.

Ameliyatsız kaş kaldırma gibi estetik uygulamalar için yapılabilse de, kas içine enjekte edildiğinden, mutlaka bir doktor tarafından uygulanmalıdır. Tedavi ihtiyacına bağlı olarak, aynı anda birden fazla bölgeye uygulama yapılabilmektedir.

Uygulama Alanları

Botulinum Toksini; alın bölgesindeki yatay çizgiler, kaş çatma çizgileri, kaz ayakları, tavşan çizgileri, dudak kenarı çizgilerinin görünümünü azaltmak ve kaş kaldırma, aşırı koltuk altı terlemesi gibi alanlar için tercih edilmektedir. Ayrıca, diş sıkma problemi olan hastalarda masseter kasına da enjekte edilmektedir.

•  alın bölgesindeki yatay çizgiler,
  • kaş çatma çizgileri,
  • kaz ayakları,
  • tavşan çizgileri,
  • dudak kenarı çizgilerinin görünümünü azaltmak ve kaş kaldırma, aşırı koltuk altı terlemesi gibi alanlar için tercih edilmektedir.

Botulinum Toksin, çizgi ve kırışıklık gibi erken yaşlanma belirtilerini yumuşatmasının dışında, yüz hatlarını şekillendirmek ve inceltmek için de uygulanabilmektedir. Uzmanlar, bunu özellikle “masseter kasları”na  uygulayarak yapmaktadır. Masseter kaslarına yapılarak yüze daha belirgin bir kontur sağlanabilir.

Bu tedavi, cerrahiye alternatif, çok daha az invaziv bir prosedürdür. Yaşla birlikte ciltteki elastikiyet kaybını tedavi etmede etkilidir. İşlemden hemen sonra hastaya daha genç ve canlı bir görünüm sağlayabilir. Ayrıca, çene hattına yapıldığında, kasların üzerindeki etki ile gıdı ve yanakların da daha ince görünmesine yardımcı olabilir. Genel olarak, tüm yüzü gençleştirmek ve göz veya ağız çevresindeki ince çizgi ve kırışıklıkların görünümünü iyileştirmek için faydalı olabilir.

• Daha yaşlı ve yorgun bir görünüm yaratan alındaki yatay çizgiler
  • Kaş arasında zamanla oluşan ve kızgın bir yüz ifadesi yaratan çizgiler
  • Kaz ayakları
  • Üst dudakta bulunan ve sigara çizgileri olarak bilinen çizgiler
  • Düşük kaşların kaldırılması
  • Diş sıkmaya bağlı masseter kaslarına uygulanabilir

Botulinum Toksin, kalıcı bir işlem değildir ve etkileri geçicidir. Çizgileriniz, ortalama 4-6 ay içinde eski haline dönebilir. Ancak tekrar eden enjeksiyonlardan sonra, çizgilerin geri gelmesi daha uzun sürmektedir.

btks2 Botulinum ToksinTedavi öncesinde dikkat edilmesi gerekenler:

• İşlemden 5 gün öncesine kadar kan inceltici ilaçlar kullanmayın.
  • Yaklaşan bir etkinlik veya davet varsa, randevunuzu en az 3 hafta öncesine alın.
  • Dudak dolgusu veya diş tedavisi yaptırdıysanız, işlemin üzerinden en az 2 hafta geçmesini bekleyin.
  • Hamile veya emziren bir kadınsanız, yaptırmanız önerilmez.
  • Daha önce uçuk çıkardıysanız, işlemden önce konuyla ilgili doktorunuzu bilgilendirin.
  • Microblading yaptırdıysanız, kaşa yaptırmadan önce, uygulamayı yaptırdığınız merkezi arayarak tedavinin uygunluğu hakkında bilgi alın.

Tedavi Sonrasında dikkat edilmesi gerekenler:

• İşlemden hemen sonra, kızarıklık ve şişme riskini en aza indirmek için soğuk kompres uygulayın.
  • Tedaviden sonra en az 4 saat boyunca uzanmayın.
  • İşlemden sonra en az 24 saat boyunca enjeksiyon bölgesine zarar verebilecek ağır egzersizler ve yorucu aktivitelerden kaçının.
  • İşlemden sonra en az 3-4 gün boyunca enjeksiyon bölgesinin üzerine yatmayın.
  • Tedavi alanına baskı uygulayabilecek gözlük ve şapka gibi aksesuarlardan kaçının.
  • İlk 6 saat boyunca işlem bölgesine temas etmekten kaçının.
  • Güneşlenme ve solaryumdan kaçının.
  • Bol bol su içerek vücudunuzu nemli tutmayı ihmal etmeyin.

En çok tercih edilen iki enjekte edilebilir uygulama olan Botulinum Toksin ve dolgu, günümüzde her zamankinden daha popülerdir. Bu ikili, bazen birbiriyle karıştırılabilse de, bilinmesi gereken bazı temel farklar vardır.

Bu tedavi, hastanın kasına enjekte edilir ve kas hareketlerini sınırlandırarak çalışır. Dolgu ise; enjeksiyon bölgesine hacim kazandırmaya yönelik bir uygulamadır.

Bu tedavi ile ilgili en yaygın yan etkiler şunlardır:

• Enjeksiyon bölgesi ve çevresinde kas zayıflığı
  • Enjeksiyon bölgesinde hafif morarma
  • Kanama ve kızarıklık